Camping - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Broeders - WaarBenJij.nu Camping - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Broeders - WaarBenJij.nu

Camping

Door: Jos en Herman (Uit de brief van Loes)

13 Februari 2009 | Marokko, Rabat

Vanmiddag(donderdag 12/2) zijn we aangekomen op de camping. De weg hier naar toe was ontzettend steil, maar weer erg mooi!
We hebben vandaag 150 kilometer afgelegd. Het is nu 21.00u (het is hier één uur vroeger dan in Nederland) en we zitten met z’n 10-en voor de ambulance aan een grote tafel. Lekker een kampvuurtje en een bakkie koffie! We zijn vanmiddag naar het dorp gewandeld en daar hebben we door heel veel smalle en mooie steegjes gelopen. De muren zijn mooi blauw en er zijn heel veel verschillende mooie deuren! Daarna hebben we op een mooi pleintje gegeten, Tanjin, een echte Marokkaanse maaltijd. Voor ontzettend weinig geld hebben we heerlijk gegeten! Toen nog wat winkeltjes bekeken en een bakker gezocht voor het brood voor morgenochtend. We hebben ‘s avonds de route van de volgende dagen bepaald, en dat wordt hartstikke mooi!

Vrijdag 13 februari 2009
Het is nu 08.00u en 7 gr.en we zitten met z’n allen te ontbijten. De jongens hebben in tenten geslapen. Wij hebben vannacht nog in een bungalow (lees: modderbunker) geslapen, dus nog niet hoeven afzien. We gaan vandaag naar Fès en proberen zelfs in Azrou te komen.

Wij, Jos en Herman, gaan een Landrover Ambulance wegbrengen naar Gambia of Mali. De Ambulance moet daar in het binneland weer dienst gaan doen. In Gambia aangekomen gaan we met z'n drieen verder. Manon, een arts en oud-collega komt tussen ons in zitten en met haar gaan we een aantal projecten bezoeken om te beoordelen in welke vorm we het beste hulp kunnen bieden op langere termijn

Actief sinds 03 Feb. 2009