Nog meer mooie verhalen! - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Broeders - WaarBenJij.nu Nog meer mooie verhalen! - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Broeders - WaarBenJij.nu

Nog meer mooie verhalen!

Door: Verslag Loes

26 Februari 2009 | Mauritanië, Nouakchott

Op onderstaande link kun je weer het mooie reisverslag lezen van Loes. Onze broeders en "hun" Landrover worden meerdere keren vernoemd.
Een klein stukje uit het verslag:
Jos en Herman wilden graag nog een deel van de sportjassen uitdelen. Dit konden zij doen bij een plaatselijke groep vrouwen. Het is een club van 25 vrouwen die eigen spulletjes maken en in de landbouw werken. Ze hebben allemaal afzonderlijk een tuintje, maar brengen gezamenlijk hun oogst naar de veiling.
Deze vrouwen zaten in een tent voor op het terrein en ik ben met Jos en Herman mee geweest om de jassen te doneren. Toen ik binnenkwam werd ik meteen gevraagd om te gaan zitten en kreeg allerlei sieraden om. Na een aantal armbanden en kettingen, wist ik niet zeker of ik het moest kopen of dat het een cadeau was. Uiteindelijk werd me duidelijk dat het een souvenir was, een gift. Ik voelde me bezwaard en ben toen nog pennen en boekjes gaan halen. Hier waren de vrouwen en hun kinderen erg blij mee. Zo nu en dan viel ineens al het licht uit. Was er iemand op de bedrading gaan staan; in het midden van de tent kwamen drie draden bij elkaar. Die lagen daar gewoon open en bloot en moesten dan weer aan elkaar gemaakt worden. De vrouwen wilden ook nog met me op de foto, dus dit was weer een hele ervaring!

• 26 Februari 2009 - 21:22

Sven/Karin:

PRACHTIG!!!!!
    Super verslag van Loes!Wat een geweldige ervaringen!!
    Zie je wel, we wisten wel dat ze allemaal blij zouden zijn met jullie Landrover daar in de woestijn!!! En met jullie natuurlijk ook, maar dat waren ze al :-) :-)
    Opnieuw weer véél reisgenot en groetjes gewenst

• 26 Februari 2009 - 21:41

Karin/Sven:

PS Mooie foto's . Hopelijk komen er nog wat meer... Maar het verhaal van Loes spreekt al tot de verbeelding.
    Succes verder,
    SK

• 27 Februari 2009 - 06:32

Hans:

mooie verhalen van loes!
    zand zand zand zand

• 27 Februari 2009 - 07:18

Astrid & Bas:

Kei gaaf om weer iets van jullie te horen en zien. En weer een super verslag van Loes.
    Het gaat goed met de Landrover en de lier is dus toch goed van pas gekomen.
    Succes verder en we blijven jullie volgen.

Groetjes DDK A&B :-)

• 27 Februari 2009 - 07:23

Han V. Gennip:

Hallo Broeders.

Na het nodige weer over de expeditie te hebben gelezen blijkt dat jullie na een rustdag in Nouackhatt weer op weg zijn.
    Geweldig mooi zo'n tocht door de woestenij en gelukkig in een konvooi met wat minder risico's.
    Maar met al die zanribbels en te weten wat voor stoeltjes er in jullie STUGGE Landrover zaten moet je wel over een hele sterke rug beschikken om er iedere dag niet geradbraakt uit te komen.
    Mannen wij wensen jullie verder een behouden reis en volgen jullie trip.
    Han en Agnes

• 27 Februari 2009 - 08:33

Dirk:

Wat een verhalen! Echt super. Word er helemaal jaloers van. Heel veel succes en plezier toegewenst in de komende weken!

Groetjes Dirk

• 27 Februari 2009 - 13:04

Jan En Helmie:

Wat een prachtig verslag van loes net of je zelf deel neemt.Wel een duur kampvuur wij doen het voor minder,ha ha.We blijven jullie volgen.Nog veel plezier op de verdere tocht.gr.

• 27 Februari 2009 - 13:35

Helga Drouen:

Ha mannen

Zelfs vanuit Ghana worden jullie gevolgd, nicht van Pieter, zus van Inge (voor Herman)heeft in Marokko gewoond en ook in Mauritanie, dus voor haar zijn die verhalen super interessant, van Wietse, de neef die ook mee reist heeft ze nog niets gehoord. Jos ik zorg heel goed voor Diana, maak je geen zorgen, groetjes van de Drouens

• 27 Februari 2009 - 15:33

Yvonne:

Hoi Allemaal
    Ja Herman alweer een klein wereldje. Mooi dat Kune (vast en zeker niet goed geschreven) jullie ook kan volgen (world-wide-web)Vooral de foto van al die barrels op hun buik met de wielen vrij is wel hèèl spectaculair. Mij lijkt dat bij jullie de middelste loodjes het zwaarst wegen?! Wij genieten volop mee en de knopspelden op de landkaart aan de muur doen weer goed dienst
    Groeten uit Helmond