Camping Zebrabar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Broeders - WaarBenJij.nu Camping Zebrabar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Broeders - WaarBenJij.nu

Camping Zebrabar

Door: Verslag Loes

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2009 | Senegal, Dakar

Volledig verslag: http://www.goforafrica.nl/verslagen/58/16/25_en_26_februarie.html
Om 16.45u konden we door de grens en reden we eindelijk Senegal binnen. Onze verblijfplaats voor de aankomende twee nachten is de Zebrabar, 25 kilometer vanaf de stad St. Louis. In deze stad is een nieuwe rondweg gelegd en deze gaat dwars door de krottenwijken. Al het vuil van de stad komt in deze wijken terecht en de mensen leven dus letterlijk op een vuilnisbelt. Wat een ellende zeg!

De Zebrabar (http://www.zebrabar.net)is een camping met verschillende huisjes, plaatsen voor tentjes en een grote nomadentent. Wij slapen met z´n zevenen (Herman slaapt weer in de Landrover, Jan en Gislaine slapen in een huisje) in deze grote tent. Het is hier lekker rustig en het is een mooie en groene omgeving. We hebben weer alles geïnstalleerd en ons pap heeft voor Jos, Herman en mij stampot met rookworst gemaakt. Gewoon lekkere Hollandse kost! Goed voor mijn buik die nog steeds helemaal op z’n kop staat!

De douche werkt hier op zonne-energie, dus op dit moment is het water koud. We gaan wel douchen als morgen het zonnetje lekker schijnt en het water dus warmer is.

Wil je alle foto's zien (hier kunnen maar maximaal 10 op) kijk hier:
http://www.debroeders.nl/foto/index.html

  • 27 Februari 2009 - 20:31

    Manon Derhaag:

    Geweldig al die verhalen en foto's. Ik hoop dat ik Loes nog ontmoet in gambia want door haar verhalen lijkt het net alsof je er zelf bij bent. Vandaag de laatste loodjes op mijn werk verricht. Erg laat thuis!! Ik verheug me erg op het weerzien in Gambia en het vervolg van jullie en dan ook mijn reis. Herman, t kaartje voor je fototoestel komt eraan, dus niemand hoeft bang te zijn dat er straks te weinig foto's zijn. gr Manon

  • 28 Februari 2009 - 18:02

    Sem/Sven/Karin:

    Hey Mannen.
    Morgen de laatste etappe naar The Gambia. Hopelijk dan even welverdiende rust voordat jullie naar Mali gaan!!!
    Misschien gewoon maar even aanpassen aan het ritme van de Gambianen!!
    (voor jullie mannen betekent dat dan lekker de hele dag onder een boompje zitten terwijl de vrouwen voor de was, het vee, het eten en de kinderen zorgen)
    Manon, ga jij straks de "taak" van Loes overnemen?
    Zou wel fijn zijn voor ons (jaloerse en nieuwsgierige) thuisblijvers :-)
    Véél plezier!!!

  • 01 Maart 2009 - 18:49

    Annemiek:

    Zijn jullie al een beetje klaar voor de komst van Manon?

  • 01 Maart 2009 - 21:09

    Yvonne:

    Manon hopelijk een goede reis gehad, mijn advies is ga maar eerst een paar dagen onder de boom zitten en laat het vee, het eten en de rest maar even aan de mannen over!!
    Ik zeg altijd maar, ik ben alleen geëmancipeerd als mij het uitkomt. Een hele fijne tijd, groeten
    Yvonne

  • 02 Maart 2009 - 08:47

    Astrid & Bas:

    Dag allemaal,

    Mooie fotos, vooral die van camping De Zebrabar. Zo te zien kunnen jullie de volgende keer gewoon de vouwwagen meenemen!!!

    Groetjes DDK A&B.

  • 03 Maart 2009 - 06:45

    Karin:

    03.03 Weer een mooi verhaal van Loes op Go for Africa site

  • 03 Maart 2009 - 06:45

    Karin:

    Plus foto's op Bakel.nu

  • 03 Maart 2009 - 11:01

    Adriaan & Nelly:

    Hallo Herman en Jos,
    Wat een avontuur hebben jullie meegemaakt. Daar zal nog menig collega van smullen.
    Proficiat en nu jij Manon heel veel succes we blijven julie volgen.
    Groetjes Adriaan & Nelly

  • 03 Maart 2009 - 20:16

    Sjaakvanmoorsel:

    Hoi,

    Vandaag met veel interesse alles bijgelezen. Dat was er tijdens de carnavalsvakantie bij ingeschoten.
    We hebben met de klas net voor de vakantie nog verslagen en verhalen gelezen. Amber vond het leuk haar eigen verslagje tegen te komen.
    Donderdag gaan we weer met z'n allen kijken en lezen over de avonturen van de broeders.

    Nog een fijne reis gewenst.

    Groetjes Sjaak en groep 5/6 a van de Uilenspiegel.


  • 03 Maart 2009 - 20:28

    Diana:

    Hoi, allemaal. Loes weer een prachtig verslag op de site go for arica. ik had vandaag Jos aan de telefoon en heb gevraagd wie dit nu over gaat nemen als jij zaterdag weer naar huis gaat, hij zei dat ze dan steekwoorden naar je thuis sturen zodat jij vanuit thuis weer mooie varslagen kunt schrijven. ik ben benieuwd wat dit moet worden en ben bang dat we nu niet meer zo op de hoogte gehouden worden. Manon, ik heb Jos gevraagd of jij dit niet kunt overnemen, maar ik begrijp dat jij van Piet les krijgt in koffie zetten en eten koken, laat dat mooi die mannen doen, kun jij verslagen maken. we wachten af en veel plezier deze week nog met zn allen. veel liefs de 4 bevertjes

  • 04 Maart 2009 - 00:11

    Ingrid Vissers:

    Ik zag jullie ambulance staan in Boekel een dag voor vertrek. Spannend allemaal!!! Maar ik zie dat jullie inmiddels al een heel stuk hebben gereisd. Ik volg jullie!!! neischierig dak ben... succes en vooral plezier gewenst van mij!

  • 04 Maart 2009 - 06:36

    (ongeduldige) Karin:

    Hey Manon en mannen.
    Ik ga gewoon vragen stellen, natuurlijk om jullie uit te lokken weer eens iets op de site te zetten. (ha-ha)
    :-) :-)
    Hebben jullie al veel Lamin's en Ibraham's ontmoet?


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij, Jos en Herman, gaan een Landrover Ambulance wegbrengen naar Gambia of Mali. De Ambulance moet daar in het binneland weer dienst gaan doen. In Gambia aangekomen gaan we met z'n drieen verder. Manon, een arts en oud-collega komt tussen ons in zitten en met haar gaan we een aantal projecten bezoeken om te beoordelen in welke vorm we het beste hulp kunnen bieden op langere termijn

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 70745

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 27 Maart 2009

De broeders naar Afrika

Landen bezocht: