We zijn er! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Broeders - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Broeders - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Verslag Loes

04 Maart 2009 | Gambia, Banjul

Na 6520 kilometer eindigt onze reis in Kairoh Garden, Gambia.
We hebben elkaar gefeliciteerd en ik moest natuurlijk huilen. Het voelde ook echt gek.

Daarna hebben we gegeten en gedronken. Ik had toen heel sterk het idee van: “jongens, op tijd naar bed, morgen weer vroeg op en rijden!” Ik, maar ook de rest, zullen het over een paar dagen pas echt gaan beseffen. Voor de jongens begint nu natuurlijk ook een groot avontuur, de stage, lesgeven aan de jongeren hier. Maar voor mij en ons pap is het over vijf dagen echt gedaan.

We gaan nog wat leuke dingen bekijken en doen samen met Jos, Herman en Manon. Verder wil ik deze dagen ook gebruiken om samen met Jos, Herman en Manon naar ziekenhuizen te gaan en te kijken wat ik op mijn vakgebied misschien zou kunnen doen. Ik wil gaan kijken hoe het staat met het onderzoeken en behandelen van stem- en slikstoornissen. Wie weet of hier nog plannen uit komen. Ik ben heel erg benieuwd en heb er echt zin in!

Maandag 2 maart 2009

Vanochtend een lekker koude douche gehad en weer helemaal fris. Gewoon weer het ochtendritueel, samen koffie drinken. Jos, Herman, Manon, ons pap en ik hebben samen ontbeten en de jongens hebben eindelijk een keer echt kunnen uitslapen. De auto is inmiddels uitgeruimd en ik hoor ons pap net zeggen: “ik heb weer veel te veel meegenomen!”

De Landrover had vanochtend lucht op de koppeling en daardoor kregen Jos en Herman de Landrover niet in de versnelling. Oscar (van het Arcus college) heeft ons weer geholpen. Ja deze man heeft ons de afgelopen tijd vaak geholpen als we weer iets hadden met de auto’s. Dankjewel Oscar!
Volledig verslag op: http://www.goforafrica.nl/verslagen/58/17/Gambia.html

Wil je alle foto's zien (hier kunnen maar maximaal 10 op) kijk hier:

• 04 Maart 2009 - 10:25

Astrid & Bas:

Proficiat allemaal,

Is het nu mee of tegen gevallen. We horen het later nog wel eens. Loes en Piet bij deze alvast een goede terugreis en Loes bedankt voor de mooie verhalen die je geschreven hebt.
    Voor de rest wederom veel plezier daar met al jullie belevenissen.

Groetjes DDK A&B.

• 04 Maart 2009 - 11:12

Kaylee Biemans:

Heey, hele mooie foto's.
    Leuk dat jullie goed zijn aangekomen.

• 04 Maart 2009 - 15:21

Theo En Lot:

Leuk om te horen dat jullie Manon moeiteloos gevonden hebben. Dat is op zich al een groot compliment waard...
    Maak er een zinvolle maar ook leuke tijd van!
    En knap van die Landrover!

• 04 Maart 2009 - 15:28

Theo En Lot:

Voor alle duidelijkheid: om te lezen dus...........

• 04 Maart 2009 - 17:00

SKs:

Ha mannen, Broeders (en zusters)
    Goed gedaan hoor. Nou kan deel 2 van de expeditie beginnen. Ben benieuwd of Herman ook zo goeie reporter is net als Loes... want we zijn wel gewend om twee maal per week op de hoogte gehouden te worden.
    Suc6 jullie en de rest, wel thuis.
    Groetjes, Karin, Sem en Sven

• 04 Maart 2009 - 20:05

Frank Wiendels:

Super, een hele prestatie.
    Geniet er van en succes met de rest. En manon jij succes met de survival met die 2 heren

• 04 Maart 2009 - 20:49

Ben En Maria:

hallo allemaal
    gefeliciteerd met jullie
    knappe prestatie.Nu ff uitrusten en genieten.
    en op naar de ziekenhuizen.

• 04 Maart 2009 - 21:32

Yvonne:

Hoi allemaal, ook 'n aanrader, mooie foto's en reisverhalen www.minimax.nl
    (Rob en Hans)De moeite waard.
    groeten Yvonne, Stijn, (Larisa)Fleur, Tim, Jaantje, Betty.

• 05 Maart 2009 - 06:56

Marjan Vd Heijden:

Hoi Herman, Jos en Manon
    Alleen het lezen over jullie belevenissen is al bijzonder. Wat moet het dan voor jullie wel niet zijn.
    Manon veel plezier in die verre oorden daar. Ik zie je vast wel eens terug op 1 van de foto's.

• 05 Maart 2009 - 11:49

Henk Vlassak:

Hallo Broeders (en zuster)

Van harte proficiat met deze geweldige prestatie. Wat een bijzondere ervaringen die we zo goed hebben kunnen volgen, mede dankzij de mooie foto's.

Geniet er (nog effe) van aldaar en mogelijk tot ziens in het koude en natte kikkerlandje

Henk Vlassak

• 06 Maart 2009 - 08:25

Han V. Gennip:

Geweldig en zonder echt grote problemen te hebben gehad.
    Als iedereen nu het gevoel krijgt van een geslaagde missie. Proficiat. Goed werk verricht.
    Ik neem aan dat jullie vast zelf nog een heleboel foto's hebben gemaakt die niet op internet staan. Mannen nog enkele fijne dagen daar in Gambia. Wij horen of zien er nog vast wel meer van.
    Tot ziens.

• 06 Maart 2009 - 12:30

Fleur:

Lieve papa en Jos,
    Gisteren hebben Tim en ik geprobeerd om jullie te bellen, maar dat is niet gelukt. Helaas, want we gaan dit weekend naar jullie eindbestemming, BRUSSEL! Was fijn geweest om jullie nog even te spreken, maar dat komt na het weekend dan wel.
    Ik hoop dat het nog altijd erg fijn is daar, vast wel. Ik begin je nu echt te missen papa, gelukkig duurt het niet meer zo heel lang voor je terug bent.

Na het weekend laat ik wat van me horen. Veel plezier nog de komende weken!

Liefs xx Fleur

• 07 Maart 2009 - 15:26

Loes:

Hallo Herman en Jos!

Wij zijn weer in Nederland, het is best wel koud, maar goed te doen!
    Tijdens de vliegreis bijna niet geslapen en nog maar een potje gekaart met de jongens.

Hoe was het vanmorgen? Wie heeft de koffie gezet? Ed? Manon? We zijn benieuwd!

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal daar in het mooie Gambia!

Liefs Loes